90%-ban téveszmék tömkelege!
Tegnap épp egy könyvelőiroda vezetőjének mutattam meg, hogy az általa olyannyira utált marketinghez milyen sok köze is van valójában. Ő eddig úgy gondolta, hogy a marketing az, hogy:
„Táncikálni kell a Tiktokon.”
De pl. árazással minden könyvelőiroda vezetője foglalkozik, tehát ha tud róla, ha nem, bizony meglepően sokat foglalkozik marketinggel. Bizony, amit a cégvezetők, vállalkozók a marketingről tudnak, annak 90%-a téveszmék tömkelege! Már eleve az, hogy mi is a marketing?
A többség számára MARKETING = HIRDETÉS
Pedig mi sem áll távolabb a valóságtól, mert a cégstratégia kb. 75%-a MARKETING!
Magyarul, ha marketing tudás nélkül vágtál bele a vállalkozásépítésbe, akkor nagyon nagyon diplomatikusan szólva ösztönös vállalkozó vagy! Lövésed sincs mit és miért is csinálsz, de főleg ahhoz, hogy miért tud többet eladni a versenytársad a jóval rosszabb termékéből, mint te!?
- „De mi cégeknek értékesítünk, jellemzően kapcsolatok alapján, nekünk minek a marketing?”
- Mert még 150 millió Ft értékű szoftverből is többet lehet eladni a segítségével, mint csupán kapcsolatokkal. De erről később…
Csodálkozol továbbá azon, hogy úgy vernek át a marketing ügynökségek, hogy csak nézed a milliók elköltését, érzed, hogy valami nem stimmel, de nem tudod megfogni, mert a felkészült marketing ügynökség olyan, mint az olajozott angolna, valahogy mindig kicsúszik a kezeid közül?
Sajnos ez van, ha a marketing számodra egy nagy fekete doboz. Nem tudod kontrollálni.
Pedig a marketing lényege egyszerű, alapvetően ott kezdődik, hogy versenyképes-e a terméked vagy a szolgáltatásod?
Mi az a ``versenyképes termék``?
Egyáltalán mit jelent az, hogy versenyképes?
-
Van rá valós vevői igény, magyarul elég sokan vannak, akik pénzt adnának érte.
-
Potenciális vevők számára elérhető termékek közül a tiéd a LEGJOBB VÁLASZTÁS.
Itt most nem mennék bele, hogy mi a különbség a termék és az ajánlat között (hatalmas), mert ezt a tréningen részleten megtárgyaljuk, ugyanis ez cégstratégiai kérdés.
De a legfontosabb, hogy mennyi, de mennyi pénzt bukik a céged azon, ha nem értesz cégvezetői szinten a marketinghez!
Mert ha van egy tényleg versenyképessé tehető terméked (igen, megfelelő marketing tudással sokkal versenyképesebbé tudod tenni a meglévő termékeidet is), akkor nagyrészt a marketing tudásodon múlik, hogy éves szinten 150 milliós, vagy 1,5 milliárdos céget tudsz belőle építeni! És akkor még nem beszéltem arról, hogy nemzetközi szintű marketing tudással tiéd a pálya a nemzetközi piacon, ahol teljesen más a lehetőségek nagyságrendje.
„Tamás jól összefoglalta egy tudatos cégépítés folyamatát, buktatóit, mit hogyan kell tenni? Sok gyakorlati példa volt, amely segített megvilágítani a lényeget. Konkrét megerősítést adott abban, amit az elkövetkezőkben tenni akarok és ehhez hasznos infókat is adott.”
„A tréningen tetszett maga a téma, a hangulat, a gyakorlati példák, rengeteg ötletet adott. Eldöntöttem, hogy még több energiát fogok fektetni a szervezetfejlesztésbe.”
„Jól felépített tréning, sok konkrét példa, nagy ismeretanyag tömören szintetizálva. Sok olyan dologra ráismertem, ami működött nálunk “józan paraszti ésszel” is, de a további finomítása, változtatása tanulást, profizmust igényel.”
„Tamás 15 éves tapasztalatának sűrített, tömörített változatát kaptam ma meg, köszönöm! Tetszettek a konkrét példák, amik alapján jobban megértem az elméleti dolgokat. Sokat segítettek az “időtávok”, ezekkel eddig nem számoltam. Jó, hogy kaptam “ökölszámokat”, hogy mennyi idő amíg egy csapat kialakul, vagy egy új szoftver beruházást különböző cégméretnél reális megvalósítani. A tervezés így már jobban érthető számomra.”
„Jól összeállított tréning, gyakorlati, valós példák, felkészült előadó. Több hangsúlyt fogok ezután fektetni arra, hogy még jobban kivonjam magam a mindennapi üzemeltetésből.”
„Izgalmas, gyakorlati példákkal, hasznos tanácsokkal megfűszerezett tréning, mely minden kkv tulajdonos számára kötelező tananyag.”
Kinek szól?
CÉGVEZETŐKNEK
akik szeretnék átlátni, hogy a marketing ügynökségük (és/vagy marketing munkatársuk) tényleg jó munkát végez vagy csak ügyesen prezentálja a semmit. De legfőképpen azoknak, akik megértették, hogy nagyrészt a marketing tudásukon múlik cégük növekedése és sikere.
Vállalkozóknak
akik szeretnék átlátni, hogy a marketing ügynökségük (és/vagy marketing munkatársuk) tényleg jó munkát végez vagy csak ügyesen prezentálja a semmit. De legfőképpen azoknak, akik megértették, hogy nagyrészt a marketing tudásukon múlik vállalkozásuk növekedése és sikere.
Cégvezető és a marketing
Egy cégvezető számára a legfőbb probléma a marketing megtanulásával, hogy ha 10 évig csak ezt tanulod, akkor sem érsz a végére. Nem is beszélve arról, hogy mennyire bele lehet veszni a részletekbe, mert elsőre (sőt, a lényeg tudása nélkül később is) rendkívül bonyolultnak tűnik.
Mert sajnos az is!
De a trükk az, hogy nem kell mindent tudnod a marketingből, hanem csak azt, amire egy cégvezetőnek tényleg szüksége van. Ezt szedtem és rendszereztem össze neked, mert 25 éve tanulom, gyakorlom, emiatt neked már nem kell ennyi energiát beletenned. Ennyi év és tapasztalat után már ki tudom szemezgetni belőle azokat a lényeges dolgokat, amiket egy cégvezetőnek létkérdés tudnia, így rengeteg időt és energiát spórolok meg neked.
Ahogy az előző blokkban írtam, nagyrészt a marketing tudásodon múlik, hogy éves szinten 150 milliós, vagy 1,5 milliárdos céget tudsz belőle építeni!
Nem lehetetlen álom!
gyere el a tréningre és megmutatom hogyan csináltuk meg oly sok ügyfelemnél!
Részletei
„Motiváló, lelkesítő, használható!”
„Legjobban a sok-sok sztori és a tervezés és kivitelezés pontos leírása és rugalmassá tétele tetszett a változó piaci igények alapján.”
„Legjobban a téma tematikus áttekintése tetszett. Emellett sokkal jobb képet kaptam arról, hogy milyen munkakörökre van szükség a cégem duplázásához, és rengeteg gyakorlati ötletet people managementhez.”
„Mi tetszett a legjobban? A konkrét példák, a használható szoftverek bemutatása, és az, hogy milyen irányba érdemes a cégemet fejleszteni.”
„Fontosnak tartanám, hogy ezeket az ismereteket minden vállalkozó a vállalkozása elindítása előtt megismerje.”
„Jó volt szembesülni azokkal a problémákkal, amelyek nehezítik a cégem további fejlődését. E problémák megoldásához kaptunk „ébresztőt”. Valóban nincs más megoldás, mint az elhangzottak megvalósításán munkálkodni.”
A Részletes Tematika
1. Marketing = cégstratégia
-
MARKETING = cégstratégia kb. 75%-a
-
Miért a marketinghez tartozik a termékfejlesztés?
- Miért a marketinghez tartozik az árazás?
-
Mi a különbség a marketing-vezérelt termékfejlesztés és a szokásos, ösztönös között?
-
Mi a legfőbb különbség a „performance marketing” és a „márkaépítés” között?
- A piacvezető cégek többnyire miért azok közül kerülnek ki, akik erősek marketingben?
- Hogyan egy cégvezetőnek az AI segíteni jobban megértenie a piacát, a potenciális vevőit?
2. Versenyképesség
-
Miért fontosabb a piac- és versenytársak ismerete, mint a hirdetések?
-
Versenytársam terméke rosszabb, mégis sokkal többet ad el mint mi!?
-
Mitől és hogyan lesz versenyképes a terméked?
- Hogyan mérd fel terméked versenyképességét?
3. Google, Meta, Tiktok hirdetések
-
Miért téveszme a „Minden terméket hirdessünk”?
-
Miért nem tudsz egy bizonyos határ fölött többet költeni hirdetésekre?
-
Mi az a világtrend, ami miatt évről évre drágábbak az online hirdetések?
-
Mi van akkor, ha már nem tudtok nyereségesen hirdetni?
-
Egyre többet bombáznak marketing ügynökségek, hogy ők jobb hirdetéseket tudnak csinálni?
-
Miért nem kapsz minőségi szolgáltatást a KKV piacnak dolgozó ügynökségek nagy részétől?
- Minden sikeres kampány alapstruktúrája
-
Minden sikeres hirdetés alapstruktúrája
4. A titokzatos SEO
-
Miért hülyeség már a kérdés is, hogy melyik kulcsszóra szeretnétek elsők lenni a Google-ben?
-
Miért stratégiai fontosságú ismerned és kézben tartanod a kulcsszókutatást?
-
Miért kell SEO szemlélet már a termékek elnevezéséhez is?
-
Miért nem a weboldal elkészülte után kezdődik a SEOs munkája?
5. Vásárlói útvonal
-
Mi köze a „gyíkagynak” a vásárlói döntésekhez?
-
Mi az előnye annak, ha cégvezetőként átlátod a vásárlói útvonalat?
-
Miért hülye kérdés a: mi a fontosabb a SEO vagy a Google hirdetés?
-
Ügyfélszerzés magasiskolája = meggyőzési útvonalban gondolkodás
- Hogyan növeld céged bevételét több hirdetés nélkül?
6. B2B marketing
-
Mi a marketing és az értékesítés szerepe, kapcsolódása cégek számára értékesítésben?
- Miért hatékonyabb a marketing, mint a „hideghívás”?
-
Hogyan adtam el 150 millió Ft értékű vállalatirányítási szoftvert marketinggel?
- Mi az a lead generation és a lead nurturing?
7. Analitika és kontrolling
-
Valóság a Google Analytics „dobozán” és a Facebook mesébe illő számain túl
-
Miért létkérdés tudni a termékenkénti, de min. termékcsoportonkénti nyereséget?
-
Mi az az adatvezérelt marketing és cégvezetés?
- Marketing analitika + kontrolling
- Egy jó üzleti terv táblázatban miért szól több sor arról, hogyan keletkezik a bevétel, mint a költségekről?

Kelkó Tamás
A tréning házigazdája
Kelkó Tamás vagyok, a KELKO Consulting vezető tanácsadója.
A 1993 óta több, mint 1.000 cégnek dolgoztam, ez alatt hihetetlen sok mindent láttam a gyakorlatban működni és nem működni. Világpiacon is versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások százait láttam elakadni amatőr hibákon, és leragadni kisvállalkozói szinten (10-30 fős méret), miközben 15 év alatt a nemzetközi piacon akár többszáz (ezer) fős vállalattá is kinőhették volna magukat.
25 éve tanulom a marketinget, az utóbbi 8 évben pedig munkám 80%-át már a marketing teszi ki. Míg a 2010-es években a toborzás, szervezetfejlesztés volt a KKV-k legfőbb problémája, addig a 2020-as évek már a növekedési, ügyfélszerzési problémákról szólnak, ezért ennyire erős most a fókusz a marketingen.
Hiszek benne, hogy 33 év gyakorlati tapasztalatainak megosztásával neked is tudok segíteni, hogy vállalkozásod elérje a kitűzött növekedési célokat, akármilyen ambiciózusak is azok!
Részvételi díj
Ilyenkor szoktak jönni a ma csak 50% ésatöbbi marketing fogások. Én viszont nyers leszek, de őszinte. Azt mondom, ha sajnálsz befektetni 100.000,- Ft-ot arra, hogy megtudd, hogyan szerezz cégednek 10-20-30%-al több bevételt, akkor nyugodtan maradj otthon!
25 évet dolgoztam keményen, rengeteget kísérleteztem, sok hibát elkövettem (főleg az utóbbi 8 évben) marketing területén azért, hogy összerakjam a lényeget, amit egy cégvezetőnek feltétlenül tudnia kell a marketingről! Ez nem amerikai sikerkönyvekben olvasott elméleti megoldások gyűjteménye, hanem kőkemény magyarországi gyakorlati tapasztalat (ezt látni is fogod a rengeteg példa alapján).
Miért áruljam el fillérekért mindezt? Persze megteheted, hogy azt mondod, ez akkor is drága:

,,Ahogy száguldottunk az űrben, egyre csak az járt a fejemben, hogy ennek az űrhajónak minden alkatrészét az gyártotta, aki a legolcsóbb árajánlatot tette.”
John Glenn amerikai űrhajós
- A tréning díja 100.000,- Ft + Áfa!
- Ha viszont hozol magaddal 2 embert, akkor te ingyen jöhetsz!
KONZULTÁCIÓ (2 óra)
A tréninghez jár 2 órányi személyes konzultáció (vagy online), ahol konkrétan megnézzük, hogyan tudod alkalmazni a tanultakat a cégedben.
33 éve segítek kis- és középvállalkozásoknak párszáz millióról több milliárdra növekedni, és eközben rengeteg jó elképzelést láttam a gyakorlatban nem működni, viszont rengeteg olyat is, ami jól működött és magamtól rá nem jöttem volna. Egy tanácsadó értéke a bődületes mennyiségű tapasztalata, nem az elolvasott könyvek, megszerzett diplomák száma.
Különösen a marketing terén, ahol a gyakorlati tapasztalat még fontosabb, mint más területen. Emiatt éri meg eljönnöd, mert én nem marketinges vagyok, ezért nem marketinges nézőpontból mutatok meg dolgokat, rengeteg számodra jelentéktelen részletet, hanem cégvezetői szempontból a lényeget.
Egy cégvezetőnek nincs értelme foglalkoznia a Facebook hirdetés konverziókövetésének beállításával, viszont értenie kell pl. a probléma-megoldás-ajánlat hármast, a vásárlói útvonalat és még sok olyan stratégiai fontosságú dolgot, amin az egész cége eredményessége múlik.
A 2 órás konzultáció tökéletesen alkalmas arra, hogy rövid marketing auditot csináljak veled és összerakjuk, hogy a tanultakból mit érdemes a te cégedben alkalmazni. Összerakunk egy mini marketing tervet.
Garantálom, hogy a tréning után sokkal jobban fogod érteni, hogy mit csinálnak, de főleg jobban meg fogod ítélni, hogy jól vagy rosszul végzik a munkájukat.
De nekik is jobb, ha marketinget tanulsz, mert szolgáltatóként állíthatom, nincs rosszabb egy olyan ügyfélnél, aki nem igazán érti, hogy mit és miért csinálunk.
A tréningen nemcsak elméleti, hanem gyakorlati részek is lesznek, amit ott melegében megcsinálunk. Ezután a konzultáción még több elméleti dolgot igyekszünk a gyakorlatban alkalmazni.
Ettől függetlenül azt fontos látnod, hogy cégvezetőként nem látod át a marketing egészét, akkor 5 év múlva is a „tuti gyakorlati tippeket” fogod keresni, de a céged nem lesz sokkal nagyobb. A jó marketing egy rendszer, aminek a felépítését neked kell cégvezetőként irányítani, mert a céged egészét áthatja.