Cégátvilágítás, növekedési stratégia tervezés
Milyen irányba fejleszd a cégedet?
30 év alatt, több mint 1.000 cégnél végzett munka során szerzett szakmai tapasztalatommal garantáltan megtalálom vállalkozásod kitörési pontjait
Elégedett ügyfeleim

Rólam mondták

Mikor és miért érdemes céged átvilágításában gondolkodnod?

A sportban van egy bölcsesség: “Edző nélkül maximum egy közepes amatőrré válhatsz!”

Előbb-utóbb eljön az idő, hogy olyan külsős “szakértőkkel” kezdj dolgozni, mint én, és ezt nem véletlenül írom többes számban. A Manna Natúr Kozmetikum sikere mögött ott van a tulajdonosok munkája és sikersztorija (ami több üzleti lapban is megjelent részletesen), de ott voltam én is, meg rajtam kívül még több másik szakértő (it üzemeltetés, ERP, lean, innováció, üzletfejlesztés, stb.), akiknek köszönhetően a Manna mindig a megfelelő időben tudott adott területen a következő szintre lépni. Bármelyikünk nélkül a Manna nem lenne ott, ahol van!

De ugyanez elmondható a Számlázz.hu-ról is.

Gondolj bele! Csak pl. az online marketing legalább 15-20 olyan szakterületből áll, amelyek újdonságait ha csak követni akarod, akkor már öthöz sem elég a teljes munkaidőd! És ez még csak az online marketing, nem a céged által átfogott összes szakmai terület!

Szóval, ha igazán versenyképes akarsz lenni, ha igazán ki akarod aknázni az egyes szakterületekben lévő lehetőségeket, akkor előbb-utóbb szükséged lesz több külső szakértő tudására, tapasztalatára, olyanokéra, akik a saját szakterületükön tudják, hol tart a világ élvonala.

“Szakértő az, aki egy szakterületen már minden lehetséges hibát elkövetett.” Niels Bohr, Nobel díjas dán fizikus

A különböző cégátvilágítási igények miatt kétféle cégátvilágítási szolgáltatásom van:

  • “Stratégiai nap”
  • Teljes vagy egyedi cégátvilágítás

Cégátvilágítás folyamata, lépései

“Stratégiai nap”

Ez korábban még csak egy napos szolgáltatás volt, innen ered a neve és elsősorban stratégiai és szervezeti átvilágítás. Ma már inkább 1,5-2 nap, ami bőven elegendő ahhoz, hogy feltérképezzem a következő lépéseket vállalkozásod új szintre emeléséhez, és azonosítsam a legfontosabb akadályait a növekedésnek.

  1. NAP veled kezdek. Átbeszéljük a jelenlegi helyzetet, a problémákat, a lehetőségeket, és természetesen a céljaidat. A felmérés során 6-8 kulcsemberrel fogok tudok beszélni a csapatodból (ezt szintén reggel közösen beszéljük meg, hogy kik legyenek azok, és azt is, hogy mit szeretnél róluk megtudni). Ez tehát nem egy “táv audit”, hanem teljes egészében a te telephelyeden történik.
  2. NAP még pár kulcsembereddel kezdek, majd utána veled folytatom, megbeszéljük a beszélgetések során felmerült kérdéseket, tapasztalatokat és biztosan lesznek további kérdéseim. Ebéd után pár órát kérek, hogy utánanézzek dolgoknak, pl. ekkor nézem át részletesen a marketing és értékesítési rendszereket (pl. Google Analytics és Ads fiók, ha van FB, LinkedIn hirdetési fiók, CRM rendszer, egyéb marketing statisztikák, elemzések). A nap végén pedig veled zárunk, prezentálom a felmérés eredményét és a céged továbbfejlesztésére tett javaslataimat.

A 2. nap végén pontosan meg fogom tudni mondani neked, hogy a következő szintre lépéshez milyen fejlesztéseket szükséges megcsinálnod, pl.:

  • kontrolling rendszer kiépítése,
  • milyen munkakörökbe milyen munkatársak felvétele?
  • céged ügyviteli rendszerét hogyan fejleszd tovább?
  • milyen célpiacokra fókuszálj és melyeket engedd el a növekedés érdekében?
  • milyen marketing, értékesítési, üzletfejlesztési rendszert kell kialakítanod céljaid eléréséhez?
  • mekkora potenciál van még a Google hirdetésekben és hogyan aknázzátok ki őket?
  • mik a legnagyobb akadályok a céljaid elérésében?
  • neked személyesen miben kell fejlődnöd?
  • és még sorolhatnám, mi minden szokott feljönni.

Teljes cégátvilágítás

Ilyet már ritkán csinálok, mert nem nagyon van rá szükség. Egy “Stratégiai nap” alatt rendkívül jól kijönnek azok az akadályok, amelyeket kezelni kell, és azok a pontok, amelyeket meg fejleszteni érdemes ahhoz, hogy vállalkozásod a következő szintre tudjon lépni, továbbá hogyan és mennyiért tudok neked a következő szintre lépésben gyakorlatilag segíteni.

Ha mégis nagyobb léptékű felmérésre van szükség, akkor természetesen állok elébe, csináltam már 3 hónapig tartó átfogó auditot egy 700 fős cégnél, ahol még 3 másik tanácsadó kollégám is besegített, és a végén egy 80 oldalas stratégiai tervet tettünk le az asztalra, amit legnagyobb meglepetésünkre mindegyik tulajdonos el is fogadott, sőt, a megvalósítására is felkértek bennünket.

Miben vagyok más,

mint a többi tanácsadó?

01.

Tapasztalatból eredő hatékonyság: amihez 30 éve még 3 hét cégátvilágítási munkára volt szükségem, ma már 1 nap alatt is megtudom a vállalkozásodról! 30 éve dolgozom kis- és középvállalatoknak, hihetetlen mennyiségű jó és rossz példát láttam már, így van összehasonlítási alapom, hogy valójában mi az, ami működik a gyakorlatban, és mi az, ami csak jól hangzó, divatos elmélet. E cégátvilágítási tapasztalatból eredően rengeteg kitörési pontot és sikersztorit láttam már testközelből, amit akár a te cégedben is tudunk hasznosítani.

02.

30 év toborzás, hr, szervezetfejlesztési tapasztalat révén nagy pontossággal meg tudom mondani meglévő csapatod tagjairól, hogy ki alkalmas a munkakörére, és ki nem. Ki alkalmas arra, hogy megduplázzátok a cégedet, és ki az, akin már túlnőtt a feladatköre! Hiába rendelkezel a legzseniálisabb stratégiával, nem fog belőle megvalósulni semmi, ha nincs meg hozzá a megfelelő vezetői csapatod, akik meg tudják valósítani az elképzeléseidet!

03.

Imádom a számokat, az elemzéseket, ezért mindent számszerűsítek, amit csak lehet, mert mérnök vagyok. Tapasztalataim szerint 500 milliós éves forgalomig könnyű eljutni ösztönös vezetéssel, de efölött megdöbbentő pénzeket és lehetőségeket veszítesz (10 és 100 milliókról beszélünk), ha nem számszerűsítesz mindent, amit csak lehet, és nem számolsz, elemzel a fontos döntéseid előtt! A cégátvilágítás folyamatában ebben sokat tudok neked segíteni!

Cégátvilágítás Esettanulmányok

Az alábbi esettanulmányok révén részletesen betekinthetsz, hogy milyen cégátvilágítási lépéseket teszünk, hogyan dolgozunk, milyen problémákra milyen megoldásokat találunk, és pontosan miben más a mi megközelítésünk, mint versenytársainké.

Munkaerő Toborzás-Kiválasztás esettanulmány
Esettanulmány

Egy 700 fős lakossági terméket gyártó cég

3 éve stagnáló cég keresett meg, hogy vezetői számára motivációs tréninget kéne tartani. Végül komoly cégátvilágítás lett belőle.

Munkaerő Toborzás-Kiválasztás esettanulmány
Esettanulmány

Kiskereskedelmi üzletlánc cégátvilágítása

200 kereskedelmi egységből álló cég, több évtizedes vállalat keresett meg bennünket cégátvilágítás miatt.

esettanulmany toborzas 02b
Esettanulmány

Nagykereskeskedelmi cég

160 főt foglalkoztató, 4 mrd Ft éves árbevételű cég eladása

Munkaerő Toborzás-Kiválasztás esettanulmány
Esettanulmány

Lakossági terméket gyártó cég

140 fős családi vállalkozás cégátvilágításának folyamata, akik generációváltás előtt állnak.

Munkaerő Toborzás-Kiválasztás esettanulmány

Cégátvilágítás árak

A “Stratégiai nap” díja 500.000,- Ft + Áfa

A teljes cégátvilágítás díja teljesen egyedi árajánlat alapján kerül megállapításra. 

Garancia

A cégátvilágítási szolgáltatásaim azok, amelyekre nem vállalok garanciát. Hogy tehetném? Én vagyok a felelős azért, amit a cégedben találok?

Nem egy esetben fordult már elő, hogy az ügyfél csalódott volt, mert nem az jött fel eredményként, amire ő annyira számított, hanem valami egészen más. Az egy külön dolog, hogy egyébként zseniális munkát végeztem, és megtaláltam cégében a legnagyobb féket, de mivel ez nem az volt, amire ő számított, sőt az ő bizalmi embere volt!, ezért maximálisan sokkolt és elégedetlen volt.

Egy másik ügyfélnél 4 olyan látszólag “apróságot” találtam, amelyek megoldása minimum duplázhatja a cégét, de ő ezeket jelentéktelen apróságoknak gondolta, ezért volt elégedetlen.

A cégátvilágítás nem csodaszer! Az is kiderülhet, hogy pl. a terméked/szolgáltatásod messze nem annyira versenyképes, mint amit te eddig gondoltál, ezért állandóan az értékesítőidben kerested a hibát, hogy miért nem hozzák a terveket, és kifogásként éltél meg bármilyen kritikát tőlük a termékekre. Sajnos, ha nem értesz az értékesítéshez, vagy időnként nem találkozol és beszélgetsz hús-vér vevőkkel, akkor esélyed sincs megállapítani, hogy amit az értékesítőid mondanak, az kifogás vagy valós probléma!

Szóval jól gondold meg, mielőtt cégátvilágításra jelentkezel. Biztosan képes vagy szembenézni bármivel, ami feljöhet a cégátvilágítás során? Készen állsz lelkiekben arra, hogy a feltárt problémákkal ne csak szembenézz, hanem hajlandó is legyél változtatni rajtuk? Ha a válasz őszinte igen, akkor várom a jelentkezésedet.

Másrészről, ha bennem nem bízol még eléggé, akkor javaslom először kezdj kisebb befektetéssel, vedd meg és nézd végig ezt a 3,5 órás online videó tanfolyamot a vállalkozások fejlődésének 10 legnagyobb akadályáról. Egyrészről ennek révén 4.900 Ft + Áfa-ért elvégzel magadon egy “öncégátvilágítást”, másrészről alaposan meggyőződhetsz róla, hogy tényleg rám van-e szükséged a továbblépéshez, hiteles szakértő vagyok-e a témában?

Nem érdemes kapkodni, egy cégátvilágításra érdemes mentálisan is felkészülni.

Megrendelés lépései

FONTOS! A lenti form kitöltése még nem számít megrendelésnek, csak az “érdeklődés kifejezésének”. A megrendelés menete a következő:

  1. Töltsd ki ezt a formot!
  2. A megadott telefonszámon keresni foglak, hogy megbeszéljük a részleteket. A beszélgetés során kiderülhet, hogy esetleg nem rám, vagy nem is cégátvilágításra, hanem másra van szükséged. Mindegyik esetben teszek neked javaslatot. Vagy az is kiderülhet, hogy nem a „Stratégiai napra” van szükséged, hanem komolyabb átvilágításra, akkor a megbeszéltek alapján kidolgozok neked egy személyre szabott ajánlatot.
  3. Küldöm a szerződést.
  4. Átutalod az előleget.
  5. Az előleg átutalásától él a megrendelés és kezdjük is a munkát.