Tréning
ADD ÁT A STAFÉTÁT, AVAGY HOGYAN LÉPJ KI CÉGED NAPI IRÁNYÍTÁSÁBÓL?
Mi kell ahhoz, hogy ne kelljen napi szinten 12 órát robotolnod saját vállalkozásodban, többet lehess családoddal, és a céged is jobban fejlődjön, mint eddig!

“Egy vállalkozó akkor szabad, ha bármikor el tudja adni a cégét!”

Szinte minden cégtulajdonos, vállalkozó álma, hogy majd valamikor, a messzi jövőben ne kelljen napi 10 órát robotolnia, meg otthon ne kelljen agyalnia (ahelyett, hogy a családjával foglalkozna), nem is beszélve arról, hogy mennyi dolgot kell párhuzamosan csinálnia és kontrollálnia nap, mint nap, mint a kínai cirkuszban a tányérpörgetőknek:

Sok cégvezető ugyan nem kínai cirkuszi artista, de valami nagyon hasonló dolgot visz végbe nap, mint nap a vállalkozásában úgy, hogy nem is tud róla, csak maximum érzi, hogy valami nem stimmel, mert emberfeletti terheket cipel.

A nagy kérdés, hogy van-e ebből kiút?

A válasz pofonegyszerű: természetesen van kiút, különben nem lennének nagyvállalatok, multicégek, amelyek gond nélkül évekig is elműködnek első számú vezetőjük nélkül. Igen, ott sok minden más, mint a te cégedben, de valamikor ők is elkezdték, végigmentek ugyanazon a fejlődési folyamaton, amivel most te nézel szembe.

20 éve foglalkozom kifejezetten ennek a problémának a megoldásával, azaz hogyan tud egy cégtulajdonos kiszabadulni az egykezes irányításból, a tányérpörgetésből, és ezen idő alatt nem kevés cégtulajdonos elmondhatja, hogy:

  • van, aki ugyan heti 5 napot dolgozik, de nem foglalkozik napi problémákkal, vevők szerzésével, megrendelések teljesítésével, kintlévőségek behajtásával,
  • van, aki már csak heti 2 napot dolgozik,
  • van, aki már sikeresen el is adta vállalkozását.

Nézzünk is egy konkrét példát, a 2014 nyarán Forbes Magazin címlapos Mannaszappan.hu példáját. A tudatosan végzett cégépítésnek köszönhetően, amit a Manna 1,5 éves korában kezdtünk, 4 éves korára már menedzsment irányítja a céget, és a tulajdonos csak stratégiai ügyekkel, beruházásokkal, fejlesztésekkel foglalkozik, és napi ügyekkel nem:

De a legfontosabb, hogy a Manna akkor érte el a legnagyobb növekedést (egy éven belül 4x-es, 35-ről 125 főre!), amikor Emil már nem volt benne a napi irányításban! Pontosabban nem tudta volna ezt elérni, ha még a “jól bevált” egykezes módon akarta volna megoldani a forgalom növekedésével együttjáró problémákat!

Ez a tréning

Kinek szól?

CÉGVEZETŐKNEK

akiknek már a körmükre ég a sok munka, már évek óta nem tudnak kilépni cégük, vállalkozásuk napi irányításából, és elegük van már a sok vevő- és fizetési problémából, a munkatársaikkal kapcsolatosakról nem is beszélve. Ha már próbálkoztak ebből kilépni, de sikertelenül, akkor a tréningen megkapják a választ, hogy hol rontották el.

Vállalkozóknak

akik még nem tartanak ott, hogy középvezetői csapatuk legyen, azonban vállalkozásuk dinamikusan fejlődik, és ahogy a Manna példája mutatja, a legcélravezetőbb előre felkészülni, tudatosan építeni a vállalkozásodat, nem a problémák felmerülésekor kell kézzel-lábbal kapkodni, amikor már “eső után köpönyeg”.

Egy kérdés van csak, te is meg tudod-e csinálni?

Nézzük meg a Számlázz.hu példáját, akikkel 2 évvel ezelőtt kezdtünk dolgozni, akkor 5-en voltak, ebből 3 tulajdonos. Ma már 20 főnél is nagyobb a létszám, és János éppen idén nyáron adta át az ügyvezetést is a közösen felvett vezetőknek:

“Tamás blogjára 3 évvel ezelőtt bukkantam, amikor éppen a szervezetfejlesztés zsákutcájában ücsörögtem tanácstalanul. Ekkoriban a bizalmam a HR-es tanácsadók és fejvadászok irányába erősen konvergált a nullához. Azonban írásai, gondolatai, szemléletmódja megfogott, mivel sokkal mélyebbről indulva közelítette meg a munkatárs keresést, mint bárki, akivel eddig találkoztam.

Egy évig követtem az írásait, míg rászántam magam, és elmentem erre a tréningjére. Ott végleg meggyőzött, nekünk együtt kell dolgoznunk. Azóta a cégünk létszámát háromszorosára növeltük együtt, úgy, hogy minden pozícióra a lehető legjobb munkatársat sikerült megtalálnunk. Nincs mellényúlás, mindig a feladathoz és a cég hangulatához, értékrendjéhez passzoló kollégákkal gazdagodunk.

Sikerült elérnie, hogy lassan én vagyok a leghülyébb a cégben, mindenki jobb nálam a saját szakterületén :-)”

Stygár-Joó János, volt ügyvezető, Számlázz.hu

Nem lehetetlen álom!

gyere el a tréningre és megmutatom hogyan csináltuk meg oly sok ügyfelemnél!

A tréning

Részletei

Hotel Belvedere Budapest****

1024 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 11/A.

Parkolás

A tréning résztvevőinek a hotel mélygarázsában ingyenes.

Megközelítés

A Széll Kálmán tér felől a Szilágyi Erzsébet fasoron, kb. 200 m.

Előképzettség

Nem szükséges

Időpontja

2018. december 7. péntek

Hossza

8 óra (kb. 4×90 perc)
9:00-kb. 17:00-ig, (13:00-14:00-ig ebédszünettel)

Típusa

Kislétszámú (max. 12 fő), elméleti és gyakorlati képzés.

A Részletes Tematika

1. Mik az elsőre reménykeltő, de valójában zsákutcába vezető megoldások:

  • Több ember felvétele?
  • Meglévő munkatársak tréningekre küldése?
  • Egy alkalmazott ügyvezető felvétele?
  • Minden munkakörhöz Biblia, a teljes know-how leírása?
  • Miért nem működik a “Superman effektus”?

2. Vállalkozások fejlődési fázisai:

  • Milyen fejlődési fázisokon megy végig minden vállalkozás, ha tud róla, ha nem?
  • Melyik fejlődési fázisból hogyan lehet továbblépni a következőre?
  • Mi köze a fejlődési fázisokhoz a kispolski vezetésnek és egy vonatszerelvénynek?
  • Miért a legnehezebb szakasz egy vállalkozás fejlődésében 1-ről 50 fősig eljutni?

3. Mit jelent a vállalkozásodban dolgozni és a vállalkozásodon dolgozni:

  • Mi a legfőbb különbség egy igazi vállalkozó és egy önfoglalkoztató között?
  • Milyen feladatai vannak egy olyan cégtulajdonosnak, akinek már nincsenek napi, operatív feladatai?
  • Mi a legfőbb oka annak, hogy a legtöbb cégtulajdonos képtelen kikerülni a napi taposómalomból?

4. Mit néznek a befektetők, mielőtt megvennék a céged:

  • Melyek azok a legfontosabb KO kritériumok, amelyek nélkül esélytelen minden cégeladás?
  • Hogyan került 400 millióba egy ügyfelemnek a családja?
  • Mi a különbség egy magyar és egy külföldi befektető között a pénztárcájukon kívül?

5. És jöjjön a legkeményebb dió: a menedzsment építés:

  • Hogyan nőtt ki a bizonyítottan működő megoldás a “Kati néni sztori”-ból?
  • Milyen vezetők kellenek a cégedbe ahhoz, hogy kiléphess a napi feladatokból?
  • Milyen feladataid lesznek utána?
  • Ezeket a feladatokat miért nem bízhatod alkalmazottakra?
  • Hol tolja el a legtöbb cégtulajdonos a vezető-kiválasztást?

6. Nem várt akadályok:

  • Mindent jól csinálsz, mégsem sikerül, vajon miért, milyen nem látott akadályok lehet még itt?
  • Ha ilyen ember vagy, akkor bele se kezdjél!
  • Cégtulajdonoson is túlnőhet a kabát, van-e ellenszer?
szervezetfejlesztő
hr szakértő

Kelkó Tamás

A tréning házigazdája

Kelkó Tamás vagyok, a KELKO Consulting ügyvezetője, hr szakértő, szervezetfejlesztő.

A 1993 óta több, mint 1.000 cégnek dolgoztam, ez alatt hihetetlen sok mindent láttam a gyakorlatban működni és nem működni. Lehet, hogy a fiatalkori naívságom, de lehet, hogy a mérnöki gondolkodásom miatt, én mindig is elégedetlen voltam az eddig megszokott megoldásokkal, amelyekkel sokan próbálják a cégtulajdonosokat kiszabadítani az egykezes irányításból, más néven “one man show”-ból, ezért kifejlesztettem egy saját módszert, saját megközelítést, ami 1999 óta már már elég sokszor bizonyította, hogy működik!

Ma már nem is foglalkozom mással, mint minél több vállalkozó és cégtulajdonos kiszabadításával az egykezes irányításból, de van olyan is, akinek vállalkozását tudatosan az eladásra készítjük fel.

Nem árulok azonban zsákbamacskát, olyan módszer, ami minden vállalkozónál működik, nem létezik:

  • ha a legelemibb delegálásra is képtelen vagy!
  • ha úgy érzed, hogy csak az van megcsinálva, amit te csinálsz meg!
  • ha a vállalkozásod tele van “szent tehenekkel”, akiktől semmilyen körülmények között nem akarsz megszabadulni!

akkor el se gyere a tréningre, mert neked nem tudok segíteni!

Részvételi díj

Ilyenkor szoktak jönni a ma csak 50% ésatöbbi marketing fogások. Én viszont nyers leszek, de őszinte. Azt mondom, ha sajnálsz befektetni 100.000,- Ft-ot arra, hogy megtudd, hogyan szabadulj ki a napi taposómalomból, akkor nyugodtan maradj otthon!

20 évet dolgoztam keményen, rengeteget kísérleteztem, sok hibát elkövettem azért, hogy összerakjam azt a gyakorlatban is működő rendszert, amivel oly sok cégtulajdonosnak tudtam segíteni kiszabadulni a mókuskerékből, nem egynek meg a cégét eladhatóvá tenni! Ez nem amerikai sikerkönyvekben olvasott elméleti megoldások gyűjteménye, hanem kőkemény magyarországi gyakorlati tapasztalat (ezt látni is fogod a rengeteg példa alapján).

Miért áruljam el fillérekért mindezt? Persze megteheted, hogy azt mondod, ez akkor is drága:

,,Ahogy száguldottunk az űrben, egyre csak az járt a fejemben, hogy ennek az űrhajónak minden alkatrészét az gyártotta, aki a legolcsóbb árajánlatot tette.

John Glenn amerikai űrhajós

  • A tréning díja 100.000,- Ft + Áfa!
  • Ha viszont hozol magaddal 2 embert, akkor te ingyen jöhetsz!
  • Ismétlőknek 70% kedvezmény!
Catering

EBÉD, KÁVÉ

Teljes ellátást (3 fpgásos ebéd, kávészünet kávéval, üdítőkkel, teasüteményekkel).

Személyes

KONZULTÁCIÓ (2 óra)

A tréninghez jár 2 órányi személyes konzultáció (vagy Skype), ahol konkrétan megnézzük, hogyan tudod alkalmazni a tanultakat a cégedben.

20 éve segítek kis- és középvállalkozásoknak arra a szintre eljutni, hogy az alapító tulajdonosnak már ne kelljen napi problémákkal, feladatokkal küzdenie. Ez több tucat vállalkozásnak sikerült, sőt, 10 felett van azok száma, akik sikeresen már el is adták cégüket (pl. Sprinter, JátékNet.hu, vagy az SH-Shop, a legnagyobb Nike kereskedő cég Mo-n). Ez idő alatt a gyakorlati tapasztalatokból kialakult egy olyan módszertan, amelyről még semmilyen külföldi és hazai szakkönyvben nem olvashatsz, viszont a gyakorlatban sokat bizonyított, jól működik. Az az érdekes, hogy még félig megvalósítva is könnyebb lesz az életed, mert a módszer több, kisebb lépésből áll, amely jelentősen csökkenti a kockázatokat, pl. nem egy méregdrága vezetőt kell jól kiválasztanod, és utána mindent rábíznod.

Elvileg bármire, nagyon sok minden bele tud férni 2 órába, ha úgy állunk hozzá:

  • Volt, akivel egy mini cégátvilágítást csináltunk végig.
  • Volt, akinek megnéztem a vezetőit, hogy alkalmasak-e az ő helyének átvételére.
  • Volt, akivel megterveztük a következő évet, hogyan építse fel a vezetői csapatát.
  • Volt, akinek a kontrolling rendszer kialakításában segítettem.
  • Volt, akivel a jövőbeli céljait beszéltük át, hogy reálisak-e?
  • Volt, akivel azt néztük meg, hogy mennyire van eladható állapotban a cége, és mit kell még ahhoz megcsinálni?
  • Volt, akinek a fiával beszéltem, hogy alkalmas-e a vállalkozás átvételére, és milyen képzéseken kell még részt vennie ehhez?
  • Volt, akivel azt néztük meg, hogy milyen fejlesztéseket kell ahhoz még megcsinálnia, hogy a fia nagy biztonsággal átvehesse cége vezetését?

Oszd meg a cikket egyik ismerősöddel!