Ügyfelünk egy “mindössze” 200 kiskereskedelmi egységből álló, 500 főt foglalkoztató, több évtizedes vállalat
amely a cégátvilágítást megelőző 5 évben stagnált, és erre keresték a megoldást. Nem mi voltunk az első tanácsadó (megfordult náluk már több nagynevű nemzetközi tanácsadó cég, súlyos tízmilliókért), inkább még egy utolsó próbálkozás, ami végül sikerrel járt.
kiskereskedelmi egység
kulcsember
Megoldás
A cégátvilágítás röpke 3 hónapig tartott. Ennek keretében országosan 50 üzletet kerestünk fel és készítettünk interjúkat az üzletvezetőkkel, továbbá fotókat, amelyeket később kielemeztünk. Ugyanígy többkörös interjúk készültek a cég 20 kulcsemberével az 50 fős központban is, továbbá a forgalmi és egyéb pénzügyi adatok mélyreható elemzése.
A számok elemzésében egy egyszerű vizuális módszert alkalmazunk, ami a kontrollerek “mátrix-szerű” táblázataival (ők zömmel tavalyi bázis/idei tény alapon szemlélik a világot) szemben mi 10 évre visszamenőleg vizsgáltuk a trendeket és a trendváltozásokat, amelyeknek utánamentünk a valóságban is, megkérdezve azt a munkatársat, akinek a területével volt kapcsolatos a trendváltozás.
Eredmény
Munkánkról egy 80 oldalas elemzés + stratégiai terv készült, amelyben a cég vezetősége számára több elsőre megdöbbentő állítás is volt, de a tények ezeket igazolták, és ha nehezen is, de kénytelenek voltak elfogadni, és a változás érdekében gyorsan cselekedni. Javaslatainknak mindössze csak a 20%-át valósították meg, viszont már ezek is elegendőnek bizonyultak az 5 éves változatlanságból való kimozdulásra, a fejlődés beindulására.