Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből?

Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből?

Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből? 749 322 Vállalkozásfejlesztés blog

Per pillanat 8.500 db álláshirdetés van a Profession.hu-n, 2.056 hirdető cég által. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy egy ekkora mezőnyben nem elég beleírni egy álláshirdetésbe a követelményeket, meg azt, hogy versenyképes fizetés kínálunk, meg dinamikus csapatot, hanem jóval komolyabb álláshirdetést kell már írni.

Vége van már 2009-nek, amikor egy csomó cégtől a legjobb (mert ők voltak a legdrágábbak) munkatársaikat rúgták ki, és addig toborzási szempontból extrém sportok kategóriájába tartozó munkakörökbe is könnyedén lehetett jó embereket találni. Ma már más a helyzet, 2009-ben ugyanis 2.000 db álláshirdetés volt a Profession.hu-n, míg tavaly 10.000 db volt a rekord! A nagy kérdés az, hogyan néz ki ma egy olyan álláshirdetés, amelyik hatékonyan működik, mik azok a dolgok, amelyek nem hiányozhatnak belőle, különben ablakon kidobott pénz az ára?

Indulól példának nézzünk meg egy nemrég megjelent hirdetést:

Nanushka álláshirdetés

Ez egy nagyon jó álláshirdetés, de nem szabad másolni, kivéve ha már olyan ismert céged van, aki szabályos rajongótáborral rendelkezik, mint a Nanushka és a meghirdetett munkakör olyannyira egyértelmű, mint itt. Nekik elég egy ilyen hirdetés, mert az ismertségük, a „cool”-ságuk révén bőven van pályázó, továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy nem hiányszakmában hirdetnek.

De mit csináljon olyan cég, aki nem ennyire ismert, mint pl. a PNH?

PNH álláshirdetés

s

Hát semmiképpen ne ezt!

Mi itt a baj?

Nem akarom megsérteni a céget, de ki a fene az a PNH?

  • Hol van?
  • Mivel foglalkozik?
  • Mennyire jó abban, amit csinál?
  • Milyen régóta csinálják?
  • Milyen eredményeket tettek le eddig az asztalra?

megannyi kérdés, ami egy pályázó fejében megfogalmazódik, és ebből a hirdetésből nem kap rájuk választ!

Íme egy másik példa, egy szintén nem közismert cég álláshirdetése:

c

Modine álláshirdetés

s

És itt a lényeg, a jobb oldalon, a cég részletes bemutatása. Sokan nem gondolnák, de ma ez egy álláshirdetés legfontosabb része! Vagy ha te álláskereső lennél, akkor teljesen mindegy lenne, hogy milyen céghez menj dolgozni, csak legyen munka és fizetés?

Kelkó Tamás

1993 óta dolgozom tanácsadóként: ebből 7 évet fejvadászként, 1999 óta pedig KKV szervezetfejlesztő és HR szakértőként segítek magyar vállalkozásoknak leküzdeni a növekedéssel járó akadályokat.

Összes bejegyzés tőle:Kelkó Tamás
6 hozzászólás
  • Kriszta 2015. február 20. 11:34

    Szia Tamás! Klassz az új design, viszont nem teljesem értem a cikked, miért olyan fontos a cégbemutatás egy álláshirdetésben? Üdv, Kriszta

    • Kelkó Tamás 2015. február 20. 11:40

      Szia Kriszta!

      Köszi. Te jelentkeznél-e egy ismeretlen céghez, beadnád-e a pályázatod noname helyekre, ha a szakmád egyik élharcosa lennél?

      Mert azok, akik ilyenek, tapasztalatból mondom, hogy csak néhány helyre adják be, aki pedig bocsánat, de a kutyának sem kell, annak meg mindegy, úgyis beadja mindenhova, ami megjelenik.

      Másrészt, amikor 8.500 cég hirdet, akkor pont a nagyon jó munkavállalók rendesen válogatnak, és noname helyekre nem adják be a pályázatukat. Onnan tudom ezt biztosan, hogy gyakran keresnek meg álláshirdetési tanácsadással cégek, és amikor kiegészítem a hirdetésüket egy rendes cégbemutatással, akkjor csodák csodájára jönnek a jó jelöltek.

      Üdv, Tamás

  • Pados Attila 2015. március 6. 23:21

    Én azt hiszem pont a cikk lényegi állításával nem értek egyet. Az fontos hogy egy cég pozitív arculatot mutasson, de nem az álláshirdetésben. Az álláshirdetésbe egy link kell, amit az álláskereső felkeres, ha maga a pozíció olyan hogy lát esélyt a kölcsönös megfelelésre.

    Ennek az egyik oka, hogy egy-egy cég egyszerre több állásajánlatot is feladhat, azoknak pedig egy közös cégleírása lesz, amit célszerű egy helyen közzétenni.

    A másik oka, hogy az állásajánlatot böngésző embereket, vagy lehet hogy csak engem amikor ezt teszem, módfelett zavar, hogy a lényeget nem látom, rizsa van előttem különösen a „dinamikus csapat tagja lehet” és hasonló kitételek.

    Ami viszont első gondolatként eszembe jutott a cikk címéből, az a fizetés. A fizetés legalább nagyjából meghatározott szintje, ami helyett általában a teljesen semmitmondó „versenyképes” fordulat szokott állni.

    • Kelkó Tamás 2015. március 7. 10:18

      Kedves Attila!

      Az elmúlt 10 évben közel 700 álláshirdetést írtam, és elég sokat teszteltem mi működik és mi nem. A tapasztalat pedig az, hogy az igazán jók nem jelentkeznek akárhova, és önmagában a munkakör nem elég vonzó. Elég gyakran találkozom olyan pályázókkal (pl. értékesítési vezető toborzásnál), ahol a potenciálisan elérhető 150-200 hirdetésből max. 3-ra jelentkeznek. Na, én szeretek abban a 3-ban lenni…

      Kettő, nem rizsát szoktam írni, és nem is javaslom senkinek, hanem releváns információkat (szintén a pályázók visszajelzései alapján), amire a legjobb bizonyíték, hogy azt kapom vissza a pályázóktól, hogy: „végre egy álláshirdetés, amiből meg lehet tudni, hogy miről is van szó pontosan!”.

      A fizetést meg azért nem írok álláshirdetésbe írni (habár nemrég tettem ilyet), mert főleg középvezetői munkakörökbe hirdetek olyan vállalkozásokhoz, ahol ez új pozíció, így nincs kőbe vésett fizetés, hanem egyedi alku lesz.

      Üdv, Tamás

    • Pados Attila 2015. március 8. 17:03

      Üdv, köszönöm a választ!

      a fizetéssel kapcsolatban valami ilyesmire gondoltam:
      https://recruiting.aldi.hu/allashirdetesek/detail/nc/?tx_aldijobslist_pi1%5Bvacancy%5D=521&tx_aldijobslist_pi1%5Bcontroller%5D=Vacancy

      nyilván nem lehet pontos számokat írni, de fontosnak tartom egy körülbelül számot mondani

      Én természetesen a saját álláskeresési szokásaimról tudok nyilatkozni, álláshirdetést még nem adtam fel, viszont sok átmegy a kezeim között a weboldalam miatt. Majd csinálok valamilyen mérést, milyen hirdetésekre megy tőlem kattintás, bár ez nem magát az állásajánlatot fogja jellemezni, hanem csak amit a saját oldalam ebből megjelenít, de remélhetőleg a kettőnek van köze egymáshoz.

    • Kelkó Tamás 2015. március 8. 17:17

      Kedves Attila!

      Egyetértek, hogy amikor kőbe vésett fizetési rendszer van, akkor érdemes kiírni, habár azt látom, hogy ilyenkor is van a vállalatoknak egyfajta üldözési mániája, hogy a konkurencia megtudja, mennyit fizetnek abban a munkakörben. Szóval a valóságnak gyakran elég sok árnyalata van…

      Üdv, Tamás

ÉRDEKEL A VÉLEMÉNYED:

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Oszd meg a cikket egyik ismerősöddel!