Esettanulmány
Nemzetközi webáruház

Ügyfelünk egy dinamikusan fejlődő webáruház (2 mrd-s árbevétel, 150 fős létszám),

amely marketing vezetőt keresett. Ugyan már jó pár embert vettünk fel közösen, köztük az első marketingest is a csapatban, azonban ez a cég egy marketing sikersztori volt, ami az egyik tulajdonosnak volt köszönhető. Röpke 3 év alatt felépíteni egy 500 milliós céget a semmiből, kizárólag online marketing eszközökkel, ez önmagában többet ér bármilyen marketing doktori disszertációnál, mert a marketingben az eredmények igazolják a tudást, és semmi más!

300

pályázó

10

óra munka az álláshirdetés íráson

Megoldás

És ennek a tulajdonosnak a kiváltására kellett találnunk egy megfelelő embert a marketing területére! Jó, ezt tudjuk a kkv szektorban, azonban a multi világ nem egészen így gondolkodik, viszont nemzetközi szintű marketing vezetőt találni a kkv szektorban, jó eséllyel mission impossible, így meg kellett barátkoznunk a gondolattal, hogy jó eséllyel multi volnalról kell embert felvennünk, és a sok “budget-költő” marketinges között kell megtalálnunk a kellően eredményorientált gyöngyszemet.

Nem véletlenül ettől a toborzási projekttől tartottam a legjobban, mert ehhez képest jó gazdasági vagy termelési vezetőt találni ujjgyakorlat.

Emiatt sokat dolgoztam az álláshirdetésen (kb. 8-10 órát!), hogy megfelelően precízen pozícionáljam kit is keresünk, pontosabban a feladatot kellett jól megfogalmaznom, mert én soha nem karaktert, személyiséget keresek, hanem olyan embert, aki az adott cégnél lévő feladatokkal meg tud birkózni, a kitűzött célokat képes elérni, és ezek ráadásul motiválják őt.

Emiatt az átlagosnál sokkal több interjút is készítettünk, a közel 300 pályázóból 130-al készült telefonos interjú, és 45-el személyes interjú, amely keretében mind a marketing, mind a vezetői tudás és múltbeli eredmények felmérésére koncentráltunk.

Eredmény

Végül akadt egy gyöngyszem, aki olyan multitól jött, ahol direkt marketinggel dolgoztak, így megvolt a kellő eredményorientáltsága, elemző vénája, továbbá külföldről jött haza, így a közelgő európai terjeszkedés neki rutinfeladat, nem pedig új kihívás, az ilyenkor szokásos tanulópénzekkel.

Oszd meg a cikket egyik ismerősöddel!