Az-az honnan tudja meg, hogy jól teljesít-e az új munkatársa? Ön is biztosan átélte már azt az érzést (gondolom, ha vezető és vannak emberei), amikor túljutott az állásinterjúk hosszú, fárasztó során és VÉGRE megvan a legjobb ember! Kiválónak tűnik a személy, ragyogó referenciákkal és előző munkahelyekkel, igen jól teljesített a felvételi interjúkon és még motivált is! Kezdődhet hát a munka!
A próbaidő telik, de önben egyszer csak megfogalmazódik a kérdés: „tényleg a legjobb embert vettem-e fel – hiszen azt sem tudom, hogy mit is csinál a munkaidejében?”
Most, hogy az illúziói eltűntek, nézzük a valóságot! Tényleg termelékeny munkatársra tett-e szert vagy az eddigi munkája veszett fejsze nyele?
4 jel, ami nem sok jóval kecsegtet a próbaidő alatt:
- Azonnal osztja az észt.
Még szinte meg sem melegedett a széke, máris a kollégáinak szóvá teszi, hogy mit is kellene másként csinálniuk. Ha vezető, akkor ugyanezt teszi a beosztottaival. Az ilyen ember olyan, mint egy elefánt a porcelánboltban.
Elmondható, hogy ez a legnagyobb hiba, amit egy új ember elkövethet, ugyanis a legelső dolga egy újnak kiismerni mi a dörgés.
Például egy értékesítési vezetőtől elvárható, hogy legalább 1-2 hetet terepen töltsön az üzletkötőivel, területi képviselőivel, hogy egyrészről megismerje őket és a piacot, másrészről felmérje mi az amin érdemes változtatni, fejleszteni egyáltalán.
Elvárható egy marketingestől, hogy a korábbi marketing- és reklámprojekteket alaposan megismerje, kiértékelje, hogy pontosan tudja mi miért működött és mi, miért nem.
Elvárható egy 20 éves gyakorlattal rendelkező számlázótól is, hogy először alaposan megismerje az új munkahelyén lévő számlázási rendszert, szoftvert és speciális szokásokat, csak ezután álljon elő reformelképzeléseivel a főnökénél.
Az is elvárható, hogy megfelelő munkakapcsolatot alakítson ki a kollégáival! Egy jó ember nem csak azt „tanulja meg”, hogy melyik szobában ki dolgozik, adott problémával kihez fordulhat és saját maga kitől kérhet segítséget, hanem ő mivel tudja segíteni mások munkáját!
Következő pont a jövő héten…
Ez jó! Még ilyen tippeket! 🙂
Nekem az is bevált, hogy irreálisan nehéz feladatot adok az új embernek, ezzel lököm ki a komfort zónájából.
Természetesen nem is várom, hogy megoldja, és ügyelek, hogy ne tudjon súlyosat hibázni.
Igazából csak azt tesztelem, hogy bírja a feszültséget, hogyan kezeli a válság helyzeteket, és főleg, hogyan kér segítséget a kollégáktól?
Üdv, Juhász Attila